Beskrivning

Utbildningen inleds med en enklare förstudie av deltagarnas personliga egenskaper. Utifrån denna studie byggs utbildningen upp där det huvudsakliga syftet är att stärka den enskilde individens självförtroende och engagemang samt att öka deltagarnas förmåga att ta ansvar för kundkontakter med ett stärkt kundförtroende som följd.

Innehåll
Våra föreställningar och vår världsbild
Rollen som skadereglerare/riskbedömare
Bli din egen coach för din framgång
Egen IPU Profilanalys
Beteendestilar i teori och praktik.
Kundmötesstrategier
Frågemetodik och aktivt lyssnade
1:a intrycket – Hur vill du bli uppfattad?

För vem

För dig med kundkontakt som riskbedömer eller skadereglerar försäkringar.

Mål och resultat

Genom att förstå sin egen kommunikationsstil så skapar deltagarna konkreta verktyg att möta kunderna på bästa sätt utifrån några viktiga kriterier: information, försäljning, kommunikationsskillnader, anpassat budskap och fallgropar.

i Vill du prata med någon om utbildningen? Klicka här!

Marcus Feldt – SSE Executive Education

Kontakta mig

Marcus Feldt

Specialized Client Director

Tel: +46 8 586 175 13

marcus.feldt@exedsse.se

Ylva Wallin – SSE Executive Education

Kontakta mig

Ylva Wallin

Program Coordinator

Tel: +46 8 586 175 93

ylva.wallin@exedsse.se